Aquapark Matešićka (ili čudna Veternica)

Kako bi ubili jednu (prognozirano) kišnu subotu, Siniša, Milivoj, Ksenija, Anna, Eva, Dalibor, Ros i Luka odlučili su 11.05.2013. krenuti na mali izlet u Veternicu. Kao posebna članica ove male ekspedicije pridružuje nam se i speleološki neobrazovana prijateljica Vedrana. Iako je početni dogovor bio da se svi nalazimo u 09:00 na Črnomercu, s planom se malo kasni. Po putu Vedrana dobiva kratke instrukcije o rasvjeti u speleologiji, subjektivnim i objektivnim opasnostima u podzemlju, te se upoznaje sa instrumentom ukulele koji izgleda postaje vjerni pratitelj SOŽ-a. Pada i dogovor da će se probati doći do dijela špilje nazvanog PVC sifon. Unatoč kašnjenju, već oko 10:45 stižemo do ulaza u Veternicu.

Nažalost, elan koji je rastao s približavanjem Veternici naglo pada: na ulazu u špilju otkrivamo da su lokoti na svim vratima zamjenjeni i da ih ne otvara ni jedan ključ koji imamo kod sebe. Nakon nekoliko telefonskih poziva saznajemo da su novi lokoti postavljeni taman par dana prije, a ključevi još nisu umnoženi pa ih nikako ne možemo dobiti na vrijeme. Nakon par sekundi očaja vrli željezničarski mozgovi kreću izbacivati razne ideje za spašavanje dana. Iako je opcija “idemo do doma na pivu” bila pri vrhu, nekako nas je najviše zaintrigiralo Milivojevo pitanje u stilu “jeste možda za jednu vodenu avanturu”. Nakon kratkog vijećanja odluka pala je odluka. Kad već ne možemo u Veternicu, idemo u špilju Matešićku pored Slunja. RIječ je o sustavu Matešićeva špilja - Popovačka špilja, a naš cilj je ući kroz prvu, a izaći kroz drugu.

Put prema Slunju bio je dug i pomalo pospan. Neuspjeh ispred Veternice poljuljao je moral grupe. Kava, pivo i ukulele u Rastokama ga ubrzo podižu. Oko 14:30 parkiramo aute u blizini Matešićke, oblačimo svoje speleo uniforme, punimo transportne vreće hranom i vodom, i krećemo pješice put špilje. Ulaz nalazimo brzo, a nedugo potom smo već u vodi do koljena. Špilja uzima svu pažnju pa mokre noge ni ne primjećujemo. U jednom trenutku se razdvajamo u dvije grupe. Prva grupa prolazi kroz uski prolaz u pokušaju da nađe jedan od izlaza iz špilje (više radi rekreacije, jer nam je rečeno da je za izlazak potrebno uže). Izlaz nije nađen, ali je pokušaj bio zanimljiv. Drugoj grupi nije bilo do provlačenja, pa je ostala čuvati suženje. Kada se prva grupa vratila, svi zajedno sjedamo i okrepljujemo se hranom i pićem. Nakon odličnog ručka, nastavljamo dalje nizvodno, prema izlazu Popovačka špilja.

Razina vode polako raste iznad koljena, a s njome i naše veselje, razina šala i glasnoća pjesme. Pridružena članica Vedrana, kojoj je ovo prvo špiljarenje, drži se čvrsto! Nakon kratkog hoda dolazi i poseban trenutak. Da bi prošli dio špilje, moramo se spustiti po malom slapu i zaplivati kroz vodu. Skupljamo hrabrost, dodatnu rasvjetu koja stoji oko vrata dižemo na kacige i jedan po jedan upadamo u vodu. Nakon početnog šoka osjećamo punu hladnoću vode na prsima i leđima. Iako je bilo pomalo neugodno u početku, sad kad smo cijeli mokri bili smo slobodni, pa nam nikakvo daljnje namakanje nije predstavljalo problem. U par navrata se i skakalo u vodu (uz predhodno provjeravanje dubine, naravno), sunčalo na plaži i brčkalo u plićaku. Pravi mali aquapark!

Nakon još malo hoda ugledali smo svijetlo dana i izašli iz špilje. Odmah ispred ulaza nalazi se rijeka Korana, pa nismo propustili priliku da se okupamo i u njoj, i ugrijemo u vodi koja je za par stupnjeva toplija od one iz Matešićke. Mokri se vraćamo do auta, a prate nas pogledi i pozdravi mještana. Pored auta uz zvukove ukulelea presvlačimo robu, slikamo se, smijemo i izazivamo čuđenje vozača koji su za to vrijeme prolazili cestom. Suhi odlazimo u dućan, pa se na klupici u Rastokama hranimo, pijemo pivu i krećemo prema Zagrebu.

Sve u svemu, umjesto izleta u Veternicu, dobili smo odličnu malu avanturu u Matešićki. Vedrana je dobila špiljsko krštenje kakvo nisu ni školarci na nedavno završenoj speleološkoj školi SOŽ-a, te je postala heroica ekspedicije. Zaključeno je i da bi Matešićka mogla postati top destinacija za osvježenje u vrućim ljetnim mjesecima svim speleolozima kojima je iz Zagreba teško otići skroz do mora.

Nalazite se ovdje: Početna stranica / Aktivnosti / Izvještaji / Aquapark Matešićka (ili čudna Veternica)